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  • ferraronga

Diesmal werde ich eine kurze Analyse machen, oder genau genommen einen kleinen Bericht.


Während der letzten Monaten wurde über die Saisonalität von COVID geredet [1], es ist saisonal, es ist nicht saisonal, wovon es abhängig ist, usw.

Meine Annahme ist, es ist saisonal, aber hier geht es nicht spezifisch darum, sondern was für ein Verhältnis es hat. Wird es wie die Grippe oder die Erkältung sein? Manche Leute deuten an, dass wie bei anderen Coronaviren [2], dieses auch sich wie eine normale Erkältung verhalten wird.


Für viele hat dieser Aspekt keine Wichtigkeit, aus meiner Sicht doch, weil wenn wir wissen, wie es sich verhält, kann man lügen und die Bevölkerung und Meinung viel einfacher und sicher manipulieren.


Mit dieser Information kann man die Einführung von Maßnahmen darauf basieren und deren Schärfe begründen, unter der Ausrede, dass das soziale Verhältnis ein viel größerer Einfluss auf die Verbreitung des Virus hat [3]. Während der ersten Welle ist ganz klar geworden, dass weder die Bevölkerung ist Schuld noch die Maßnahmen einen Einfluss auf die Ausbreitung haben. Mehrere Demonstrationen nach der ersten Welle sind Beweis, dass Ausbrüche gar nicht mit solchen massiven Versammlungen zu tun haben und dass nicht Aufsetzen der Maske das Virus nicht ausbreitet.


Was wäre der große Unterschied, wenn COVID als normale Erkältung sich verhält statt als Grippe? Die Antwort ist, statt eine Welle je Winter hat man zwei, eine am Anfang und eine am Ende, zwischen beiden findet die Grippewelle statt. Um dies zu zeigen, wende ich mich wieder zu der Surveillance in Deutschland [4].

In den von diesen Surveillance ausgestellten Berichten können wir Grafiken der Virusnachweise der Atemwegserkrankungen je Woche. Um diese Information zu präsentieren, habe die Grafiken der Kalenderwoche 39 der letzten sechs Jahre extrahiert, da in vorherigen Jahren die Grafik war nicht vorhanden:


Diese sind die Berichte von 2015 [5], 2016 [6], 2017 [7], 2018 [8], 2019 [9] y 2020 [10]. In allen Grafiken kann man unbedingt sehen, wie die Aktivität aller Viren sinkt, zwischen Kalenderwoche 1 und 20, wenn die Influenzaaktivität zunimmt. Insbesondere Rhinoviren (die leichtblaue Linie) zeigen eine Kurve, die dieses Verhältnis beschreibt.


Wie könnte man dieses Verhältnis nutzen, um die Bevölkerung zu manipulieren? Wenn wir nach Frankreich [11], Spanien [12] und Italien [13] schauen, zum Beispiel:




Diese Grafiken zeigen wie in diesen drei Ländern, wo die Anzahl von positiven Testungen vor einigen Monaten angefangen hat zu steigen, langsam beginnt zu sinken. In Deutschland könnte dasselbe geschehen und in Januar die positiven Testungen würden anfangen zu sinken. Man könnte dies nutzen wie folgt, erst ein harter Lockdown vor der natürlichen bevorstehenden Versenkung der positiven Testungen implementieren und sagen, er hat funktioniert. Nachher während der Monaten der Grippe, wenn diese Viren keine starke Aktivität zeigen, die Maßnahmen lockern und als die Grippewelle vorbei ist und die positiven Testungen wieder natürlich steigen, man nutzt es, um die Schuld der Bevölkerung aufgrund deren sozialen verantwortungslosen Verhältnis zu geben und führt die Maßnahmen wieder ein, um „die Ansteckung wieder zu reduzieren“. Automatisch, natürlicherweise, Wochen später vermindert sich die Aktivität wieder und die Anzahl von positiven Sendungen sinkt. So, man sagt nochmal, dass die Maßnahmen effektiv waren, selbst wenn die erste Welle mit totaler Klarheit zeigte, es ist nicht so. Diesmal sind sie besser vorbereitet, um das Ganze zu zwingen und die Lorbeeren für einen komplett natürlichen Prozess einzuheimsen. Offensichtlich all dies nur, falls COVID wirklich sich als eine normale Erkältung verhält. Ansonsten, wenn COVID es wie eine Grippe wäre, werden wir dann zwischen Januar und April extrem hoch Zahlen haben, solange die Anzahl an wöchentliche Testungen stabil bleibt, etwas Robert Koch Institut schon empfiehlt hat nicht zu machen, als sie sagten, die Teststrategie soll geändert werden und die Anzahl reduzieren [14]. Wie immer, was nie fehlt ist der Impfstoff. Der Impfstoff, der die Ansteckung nicht verhindert, nicht immunisiert und vielleicht mindert die Symptome [15], ist das einzige, dass das Virus irgendwie beeinflusst [16][17][18].

Federico Eduardo Ferraris Sánchez 19.12.2020

Linksauflistung:

1- Seasonality of SARS-CoV-2: Will COVID-19 go away on its own in warmer weather? https://bit.ly/3nDS8nm

2- Epidemiology and Clinical Presentations of the Four Human Coronaviruses 229E, HKU1, NL63, and OC43 Detected over 3 Years Using a Novel Multiplex Real-Time PCR Method https://bit.ly/2LTSxEr

3- Why COVID outbreaks look set to worsen this Winter https://go.nature.com/3ar72tr

4- Arbeitsgemeinschaft Influenza https://bit.ly/3ktjcnL

5- Influenza-Monatsbericht 2015-39 https://bit.ly/38dpF1a

6- Influenza-Monatsbericht 2016-39 https://bit.ly/2KkbZcY

7- Influenza-Monatsbericht 2017-39 https://bit.ly/3atEksa

8- Influenza-Monatsbericht 2018-39 https://bit.ly/2WtYhXg

9- Influenza-Monatsbericht 2019-39 https://bit.ly/3regLcM

10- Influenza-Monatsbericht 2020-39 https://bit.ly/38i9rUJ

11- Worldmeters coronavirus France https://bit.ly/37yDrMK

12- Worldmeters coronavirus Spain https://bit.ly/3pb6wEi

13- Worldmeters coronavirus Italy https://bit.ly/3rg3Mac

14- RKI ändert Teststrategie: Wer wird jetzt auf Corona getestet? https://bit.ly/34w0gij

15- The UK Government's Vaccine Taskforce: strategy for protecting the UK and the world https://bit.ly/3esJR25

16- COVID-19 will eventually become seasonal, researchers predict https://bit.ly/38A1H0D

17- COVID-19 may become a seasonal virus https://bit.ly/38jTptw

18- COVID-19 will probably become seasonal, but... https://bit.ly/37ALOr6


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  • ferraronga

Esta vez voy a hacer un análisis corto, o más bien un pequeño reporte.


Durante los últimos meses se estuvo hablando de la estacionalidad del COVID [1], que si es estacional, que si no, que de que depende, etc.

Mi suposición es que es estacional, pero acá no me interesa hablar específicamente de eso, sino de que tipo de comportamiento tiene. ¿Sera como la gripe o como el resfriado? Algunas personas insinúan que así como otros coronavirus [2], este se comportara más bien como un resfriado normal.


Para muchos este aspecto no tiene importancia, desde mi punto de vista si lo tiene, dado que sabiendo como este se comporta, uno puede mentir y manipular a la población y la opinión con mucha más facilidad y seguridad.


Con este tipo de información uno puede basar el uso de medidas restrictivas y justificar su severidad, bajo el pretexto de que el comportamiento social tiene el mayor impacto en el esparcimiento del virus [3]. Durante la primera ola quedó claramente demostrado que ni la gente es culpable ni las medidas restrictivas tienen un efecto sobre el contagio. Múltiples manifestaciones luego de la primera ola son evidencia de que los brotes no tienen que ver con dichas reuniones masivas y que no usar mascaras no aumenta el contagio.


¿Cuál seria la gran diferencia si el COVID se comportase como un resfriado y no como una gripe? La respuesta es que, en lugar de una única ola por invierno, habrá dos olas, una al principio y una al final, entre ambas tiene lugar la ola de gripe. Para mostrar este efecto me remito una vez mas al monitoreo de Alemania [4].

En los reportes presentados por este monitoreo podemos ver gráficos de la detección de virus respiratorios por semana, para presentar esta información extraje los gráficos de la semana calendario 39 de los últimos seis años, dado que en años previos el mismo no estaba presente:

Estos son los reportes de 2015 [5], 2016 [6], 2017 [7], 2018 [8], 2019 [9] y 2020 [10]. En todos los gráficos puede verse sin falta como la actividad de todos los virus se reduce, entre las semanas calendario 1 y 20, cuando aumenta la actividad de la gripe. Especialmente los rinovirus (la línea celeste) muestran una curva que describe este comportamiento.


¿En qué sentido podría usarse este comportamiento para manipular a la población? Si vemos lo que sucede en Francia [11], España [12] e Italia [13] por ejemplo:




Estos gráficos muestran como en estos tres países, donde la cantidad de testeos positivos comenzó a subir hace ya varios meses, de a poco ésta empieza a bajar. En Alemania puede que suceda lo mismo y en enero los testeos positivos empiecen a caer. Uno puede utilizar esto de la siguiente manera, implementa un confinamiento duro previo a la inminente reducción de testeos positivos de forma natural y se dice que este funciono. Luego durante los meses de gripe, cuando estos virus no muestran una actividad muy fuerte, relaja las medidas restrictivas y cuando terminada la ola de gripe y los testeos positivos suben nuevamente de forma natural, usa uno esto para culpar a la población por su comportamiento irresponsable volviendo a implementar medidas restrictivas para volver a “reducir el contagio”. Automáticamente, de forma natural, semanas después esta actividad vuelve a reducirse y la cantidad de testeos positivos cae. De este modo, uno vuelve a decir que las medidas tuvieron efecto, aun si la primera ola mostro con total claridad que no es así. Esta vez están mejor preparados para poder forzar todo esto y quedarse con el crédito de un proceso completamente natural. Obviamente todo esto solo si realmente el COVID se comportase como un virus de resfriado común. Por el contrario, si lo hiciese como un virus de gripe, entonces entre enero y abril tendremos números extremadamente altos, siempre y cuando la cantidad de testeos semanales se mantenga estable, cosa que ya el Robert Koch Institut recomendó no hacer cuando dijo que se debería cambiar la estrategia de testeo y reducir la cantidad [14]. Como siempre, lo que nunca falta es la vacuna. La vacuna, que no impide el contagio, no inmuniza y puede que solo reduzca los síntomas [15], es lo único que de algún modo va a influenciar al virus [16][17][18].

Federico Eduardo Ferraris Sánchez 19/12/2020

Listado de enlaces:

1- Estacionalidad de SARS-CoV-2: ¿Desaparecerá COVID-19 por si solo con clima más cálido? https://bit.ly/3nDS8nm

2- Epidemiologia y presentación clínica de los cuatro coronavirus de humano, 229E, HKU1, NL63, y OC43 detectados a lo largo de 3 años usando el método RT-PCR multiplex https://bit.ly/2LTSxEr

3- Porque los brotes de COVID están destinados a empeorar este invierno https://go.nature.com/3ar72tr

4- Grupo de trabajo de gripe (AGI) https://bit.ly/3ktjcnL

5- Reporte mensual de gripe 2015-39 https://bit.ly/38dpF1a

6- Reporte mensual de gripe 2016-39 https://bit.ly/2KkbZcY

7- Reporte mensual de gripe 2017-39 https://bit.ly/3atEksa

8- Reporte mensual de gripe 2018-39 https://bit.ly/2WtYhXg

9- Reporte mensual de gripe 2019-39 https://bit.ly/3regLcM

10- Reporte mensual de gripe 2020-39 https://bit.ly/38i9rUJ

11- Worldmeters coronavirus Francia https://bit.ly/37yDrMK

12- Worldmeters coronavirus España https://bit.ly/3pb6wEi

13- Worldmeters coronavirus Italia https://bit.ly/3rg3Mac

14- RKI cambia la estrategia de testeo: ¿Quién será testeado por Corona ahora? https://bit.ly/34w0gij

15- Grupo de trabajo sobre vacunas del gobierno del reino unido: estrategia para proteger al reino unido y al mundo https://bit.ly/3esJR25

16- Investigadores predicen que eventualmente COVID-19 se volverá estacional https://bit.ly/38A1H0D

17- COVID-19 puede volverse un virus estacional https://bit.ly/38jTptw

18- COVID-19 probablemente se volverá estacional, pero... https://bit.ly/37ALOr6


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  • ferraronga

In the last weeks some news appeared on alternative media that I consider important sharing. The first is about a review [1] of the paper [2][3] that gave room to the pandemic today is declared worldwide. Together with this review also a letter was sent [4] requesting the original paper be retracted because of the grave errors it contains as well as the shady situations around it, for instance: - that it was reviewed in a single day when reviews take a lot more of time - that they refuse to share its review - that two authors of that paper are members editorial board of the journal publishing the paper - that at least four authors have conflicts of interests - that the WHO published the paper ten days before it was published by the journal This is the paper of Christian Drosten (amongst others). This scientist is known virologist, that even if not many remember, was already involved in another pandemic, the swine flu of 2009, in which also played an important role. Of his recommendations the most important one was that the population should let be vaccinated [5]. The adverse effect of this vaccine, known as Pandemrix, was the high risk of narcolepsy [6][7][8]. In Germany, the population refused the vaccine as they learned that the politicians were to get a different vaccine, namely the vaccine without the adjuvant [9]. At that time the German government also invested 1.000.000.000 euros [10] in the development of the vaccine, which not only was not necessary but also dangerous [6][7][8]. Another interesting analysis of the paper of Drosten [2][3] was published on “off-guardian.org” [26]. Back to the scientist Drosten, this person is talking since some years ago about a possible coronavirus pandemic [11]. It seems he is known for developing tests in record time [12]. That time, he was also involved in tests and he also developed tests without virus samples. I find very striking how this person is always involved in such matters and even after making grave mistakes he is still relevant and credible. Clearly, the government and more than one institution have interest that go beyond the wellbeing of the population, otherwise this person would not be an adviser since a long time. I also find interesting how, depending on if it benefits him, he says the PCR are very sensible and could be positive with mild symptoms or no symptoms for people that are completely healthy and the media stirs a lot of uneasiness in the population as well as doctors , when they talk about outbreaks [13]. As of today, Drosten refers to what happened that pandemic of 2009 simply as an estimation error [14] and tries to explain that the population was not going to get a worse vaccine intentionally but because of production capacity issues, casually, for the politicians a vaccine without adjuvant was going to be delivered, a very opportunistic coincidence. Seemingly the responsibility of what one does and say only goes for the layman. The experts have the right and freedom to make mistakes without being later questioned or losing credibility. Another example of scientists, that no matter how many mistakes they make, somehow, they are still being heard is Neil Ferguson. This person, even after the fiasco surrounding him [15] had a position as adviser of the British government, which he quit after it was made public that he himself did not respect the restrictive measures imposed by the government [16]. No matter how polemic a scientist is, as long as he is surrounded by the right people, will never lose credibility. The Nature journal dedicate articles to his untrustworthy mathematic model [17], which was analyzed [18] by a programmer with thirty years of experience. This scientist was a hero [19] even before the supposed pandemic is over. The second news is a “class action” [20] initiated by a group of lawyers based in Germany and the United States against the scientist Christian Drosten for developing a defective test knowing that it cannot be used to detect infections and against the WHO for recommending the use of such test to detect the illness. Specifically, what is it about you can hear it from the lawyer himself, Reiner Füllmich, who carries this process forward, the contents are in various languages, English [21], Spanish [22], French [23] and German [24], amongst others. Many of these videos get censored and/or deleted in Youtube, but they can be found on other platforms. In a few words, if the test developed by Christian Drosten is so defective as the scientists that analyzed it say it is, the pandemic is not based on science and by demonstrating that the test does not meet the corresponding requirements, then it cannot be used to reliably detect the virus and all restrictive measures would lose all lawful base and must be lifted. If it were like that, scientists and doctors could finally focus on treating patients adequately and look for solutions without impediments, instead of being threatened with losing their license or job if they do not comply with the recommendations of the WHO and the rules the governments set based on these recommendations. As usual today, much information about these topics do not circulate the mass media or official media. Most probably, they are trying to hide it as much possible. I could find at least one interview in a newspaper made to the lawyer [25]. One could ask himself, why hide this type of information? Would not be information like this helpful and beneficial? It might sound like a conspiracy theory and may lack basis, but the result of this going public is pressure on governments to clarify this, possible lifting of restrictive measures, total loss of population’s trust in their representatives and organizations like the WHO, unimaginable economic compensations, total refusal to be vaccinated, amongst others. If really all of this were to be a farce and done intentionally, then they will hide it till the end.

Federico Eduardo Ferraris Sánchez

12/12/2020

1- Review report Corman-Drosten et al. Eurosurveillance 2020, https://bit.ly/37bO2Ns (English), https://bit.ly/3465Mb7 (Spanish)

2- Retraction request letter to Eurosurveillance editorial board https://bit.ly/3gG8lWq

3- Original paper in Eurosurveillance https://bit.ly/3oM8nim

4- Original paper in NCBI https://bit.ly/3qS2bHu

5- Drosten asks population to let be vaccinated https://bit.ly/378LdwO

6- WHO on narcolepsy and vaccination https://bit.ly/3ncASFP

7- CDC on narcolepsy and vaccination https://bit.ly/3oLrLfE

8- Sciencemag on narcolepsy and vaccination https://bit.ly/3gNhFrJ

9- Population upset because of “two classes vaccination” https://bit.ly/3oLQ4tP

10- The government invests thousand million euros in swine flu vaccine https://bit.ly/3gDy4z0

11- Drosten predicts bat flu https://bit.ly/2JP873C

12- Drosten develops tests in record time https://bit.ly/3qRWycw

13- Drosten about tests’ sensibleness and the media’s role https://bit.ly/3a3WsZb

14- Drosten and the estimation error of the swine flu pandemic https://bit.ly/2LwF5Gj

15- Neil Ferguson’s fiasco https://bit.ly/2KgVBtm

16- Neil Ferguson quits as government’s adviser https://bbc.in/3maf7oB

17- Nature journal on Ferguson’s model https://go.nature.com/3ndwPJ3

18- Analysis of the code of Ferguson’s model https://bit.ly/3gIapxl

19- Ferguson the hero https://bit.ly/348TWgv

20- Official site “class action” https://bit.ly/2WbcPuN

21- Video about the “class action” in English https://bit.ly/3qY8NEz

22- Video about the “class action” in Spanish https://bit.ly/3gEO8jO

23- Video about the “class action” in French https://bit.ly/3njxt8g

24- Video about the “class action” in German https://bit.ly/3qLUt1P

25- Reiner Füllmich’s Interview https://bit.ly/37eB3ed

26- Another analysis of the original paper https://bit.ly/2W5GVA2


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